OAK.Reel STUDIO

hrnek-00-nahled OAK.Reel STUDIO je aplikace pro navíjení grafiky v prostředí CorelDRAW®. Umožňuje pracovat čistě s vektory, stejně jako jeho starší sourozenec OAK.Reel BASIC, ale nově přináší převratnou věc. Tou je navíjení bitmapy na kruh nebo oblouk. Navíc se podařilo vypracovat velmi rychlý algoritmus, který v rychlosti překoná i navíjení vektorů. Program je i v anglickém jazyce.

 

 

 

Ukázka navíjení bitmapy

Program OAK.Reel po dlouhá léta vznikal pro potřeby dekorace různých médií. Můžeme použít na ukázku odekorování porcelánového hrnku, kde je jeho využití značně přínosné. Kónický hrnek představuje ideální případ pro navíjení, protože po rozvinutí na rovnou plochu vzniká obloukový segment. Aby byl možný tisk z plochy, je zapotřebí dodržet obloukový tvar, který po přesunu na hrnek přesně sedne.

Samozřejmostí je kombinace vektorové a bitmapové grafiky. Horní a spodní páska jsou vektorové objekty. Mezi nimi je objekt bitmapového obrázku s vysokým rozlišením. Takto připravené objekty necháme OAK.Reel STUDIO navinout na oblouk.

 

hrnek-02

Připravené objekty k navinutí

 

Postup navíjení se nikterak neliší při užití bitmapy. Po chvilce získáme navinutý tvar. Výsledné objekty se na sebe navrství ve stejném pořadí, jak jsou uspořádané ve zdroji. Vektorové linky po navinutí okraj bitmapy hezky začistí.

 

hrnek-03

Výsledek navinuté bitmapové předlohy

 
 
hrnek-01

Po aplikaci na výrobek, porcelánový kónický hrnek

 

Pod pokličkou

Vysoká rychlost navíjení je způsobena především tím, že se výpočet děje mimo CorelDRAW®. Podobně se zachází i s vektory, ale vyšetření každé křivky zatěžuje více komunikaci mezi OAK.Reel a CorelDRAW®, kdežto přístup k bitmapě je jednodušší. OAK.Reel STUDIO si pouze vyžádá potřebná data trajektorie na kterou má bitmapu navinout a počítá samostatně na plný výkon o který se nedělí s CorelDRAW®. Když je výpočet dokončen, umístí navinutý obrázek do výkresu.

PREZENTACE

 

 Objednat

Seznam software

Zpět

 
Reference